תרגום
רבי ירמיה אמר.
רבי שמואל בן רב יצחק שאל.
"צדקה תצר תם דרך ורשעה תסלף חטאת".
"חטאים תרדף רעה ואת צדיק' ישלם טוב".
"אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן".
"רגלי חסידיו ישמור ורשעים בחושך ידמו".
"כבוד חכמים ינחלו וכסילים מרים קלון".
וגודרים גדר[1] ופורצים[2] פרצה.[3]
וכן היא.[4]
גודרים גדר ושוברים שער
אלא וכן היא.
רבי ירמיה בשם רבי שמואל בן רב יצחק.
שומר אדם את עצמו מן העבירה פעם ראשונה שנייה ושלישית.
מיכן והילך הקב'ה משמרו.
מה הטעם.
"הן כל אלה יפעל אל פעמיים שלש עם גבר".
אמר רבי זעירא.
ולאחור[5] שלא ישוב לו.
ומה טעם.
''והחוט המשולש לא לעולם ינתק''
אין כתוב כאן אלא "לא במהרה ינתק".
אם הטרחת עליו הוא מפסק.
1]סוקולוף, ערך 'סייג', עמ' 373.
[2] סוקולוף, ערך 'תריע', עמ' 592.
[3] סוקולוף, ערך 'תריע', עמ' 592.
|
האגדה
1 ר' ירמיה אמ'.
2 ר' שמואל בר רב יצחק בעה.
3 "צדקה תצר תם דרך ורשעה תסלף חטאת".
4 "חטאים תרדף רעה ואת צדיק' ישלם טוב".
5 "אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן".
6 "רגלי חסידיו ישמור ורשעים בחושך ידמו".
7 "כבוד חכמים ינחלו וכסילים מרים קלון".
8 וסיגין סייגה ותרעין תריעה.
9 וכיני.
10 סייגין סייגה ותרעין תריעה.
11 אלא כיני.
12 ר' ירמיה בשם ר' שמואל בר רב יצחק.
13 שומר אדם את עצמו מן העבירה פעם ראשונה שנייה ושלישית.
14 מיכן והילך הקב'ה משמרו.
15 מה טע'.
16 "הן כל אלה יפעל אל פעמיים שלש עם גבר".
17 אמ' ר' זעירא.
18 ובלחוד דלא יתיב ליה.
19 ומה טע'.
20 ''והחוט המשולש לא לעולם ינתק''
21 אין כת' כאן אלא "לא במהרה ינתק".
22 אין אטרחת עלוי הוא מפסק.
|