header2

נשמר אדם מן העבירה

פ"א ה"א דף טז ע"ב עמ' 85

מקור תרגום
ר' ירמיה אמ'. ר' שמואל בר רב יצחק בעי. רבי ירמיה אמר רבי שמואל בר רב יצחק שאל
"צדקה תצר תם דרך ורשעה תסלף חטאת". צדקה תצר תם דרך ורשעה תסלף חטאת
"חטאים תרדף רעה ואת צדיקים ישלם טוב". חטאים תרדף רעה ואת צדיקים ישלם טוב
"אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן". אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן
"רגלי חסידיו ישמור ורשעים בחשך ידמו" רגלי חסידיו ישמור ורשעים בחשך ידמו
"כבוד חכמים ינחלו וכסילים מרים קלון". כבוד חכמים ינחלו וכסילים מרים קלון
וסיגין סייגה ותרעין תריעה. וגודרים גדר ופורצים פרצה
ר' ירמיה בשם ר' שמואל בר רב יצחק. רבי ירמיה בשם רבי שמואל בר רב יצחק
שומר אדם את עצמו מן העבירה פעם ראשונה שנייה ושלישית. שומר אדם את עצמו מן העבירה פעם ראשונה שנייה ושלישית
מיכן ואילך הקב'ה משמרו. מיכן ואילך הקב'ה משמרו
מה טעם. מה טעם
"הן כל אלה יפעל אל פעמים שלש עם גבר". הן כל אלה יפעל אל פעמים שלש עם גבר
אמ' ר' זעירא. ובלחוד דלא יתיב ליה. אמר רבי זעירא ולאחור שלא ישוב
מה טעם. מה טעם
"והחוט המשולש לא לעולם ינתק" והחוט המשולש לא לעולם
אין כת' כאן אלא "לא במהרה ינתק". אין כתוב כאן אלא לא במהרה ינתק
אין מט אין כת' כאן מטרחת עלוי מיפסק הוא. אם הטרחת לא כתוב כאן עליו מפסק הוא

 

עדי נוסח

כ"י וטיקן עמ' 106

 

מקבילות

ירושלמי סנהדרין פ"י ה"א דף כז ע"ג עמ' 1314

ירושלמי שבועות פ"א ה"ו דף לג ע"ג עמ' 1344

 

מקצת עדי נוסח עקיפים

לא נמצאו

 

סוגה

מדרש ומימרה

 

עיון קצר באגדה

ראו הכתוב באגדה שבאתר זה

נשמר אדם מן העבירה פ"י ה"א דף כז ע"ג עמ' 1314